Varebestilling betingelser

vigtigt—- Husk at tjekke om det er din rigtige mailadresse vi har registreret—vigtigt

Når du køber varer hos Magnetic Nail Design Danmark er du indforstået med at du IKKE må drive videre handel med produkterne til ikke uddannede. Det betyder at du IKKE må sælge produkterne videre til ikke uddannede og hvis du gør dette, mister du omgående rettighederne til at købe varer hos Magnetic igen. Magnetic er KUN til brug for proffessionelle.

Du kan nu blive sat på venteliste, det betyder at er der varer, der ikke er på lager, kan du tilmelde dig ventelisten og få en mail, når produktet igen kommer på lager. Du skal selv ind og bestille produktet hvis du stadig vil have det når mailen kommer, ventelisten er ikke en rest-ordreliste.

For at købe produkter krævet det at du er registreret i webshoppen, det bliver du ved at gå under menuen shop og trykke på registrer. Du skal herefter sende en mail med bevis for uddannelse eller brancherelation til info@magnail.dk, derefter (efter maks 1 hverdag) vil du få adgang til shoppen. Før du har gjort dette har du ikke mulighede for at se priser eller købe produkter.

For køb af professionelle produkter kræves eksamensbevis 8certificerert eller eksamineret negletekniker)

Alle priser i shoppen vises uden MOMS, MOMS pålægges til sidst ved chekout.

Når du vil bestille varer kan det gøres på følgende måde:

På webshoppen: Det kræver du er registreret i webshoppen, det bliver du ved at gå under menuen Webshop og trykke på registrer. Du skal herefter sende en mail med bevis for uddannelse eller brancherelation. Bemærk venligst at for at få adgang til de proffesionelle produkter, skal der fremsendes bevis for uddannelse.

Pr. telefon:
TLF. Nr.: 60 84 66 85
Tlf tid: Man- fre fra 11-15. Bemærk jeg kan være midt i en behandling/i et kursus og derfor være ude af stand til at tage telefonen.

Eller pr Email:
E-mail: info@magnail.dk

Bestilling pr. mail/telefon:

Generelt:

Husk at skrive email, varenumre og dit telefonnummer på bestillingen når du bestiller pr. mail. Varenumrene for at vi er sikker på vi finder de rigtige varer, telefonnummer fordi det er dit kundenr og email fordi vi fakturerer elektronisk og juridisk er det dit ansvar at angive den rigtige mail. Modtager du ikke en faktura i løbet af 1-2 hverdage efter bestilling eller efter du har modtaget dine varer, er det vigtigt du kontakter os så vi kan rette din emailadresse.

Alle bestillinger er bindende, fortryder du bestillingen kontakt os da hurtigst muligt for at få krediteret din faktura, da det eksterne bogholderi ellers sætter et rykkerforløb i gang. Er der først rykkere sendt ud, er det dig som kunde der skal betale disse også selvom du ikke vil have dine varer.

Forudbestiller du varer, der specielt skal bestilles hjem (det er noteret på webshoppen hvilke varer det drejer sig om) er bestillingen bindende og vil du ikke have varen er du forpligtiget til at betale 30% af varens værdi, hvis det drejer sig om varer med enten enkelt eller samlet værdi på over 1000 kr. ex moms.

BEMÆRK DE NYE REGLER: Ved bestilling i webshoppen er der 14 dages returret efter gældende dansk lovgivning. Produkterne du køber er plomberet af hygiejniske årsager, det vil sige du ikke kan returnere, hvis plomberingen er brudt. Maskiner som Uv-lamper, el-file osv er også plomberede, da vi vurderer at der er risiko for smitte hvis man bruger tingene på negle/hænder med sygdomme, derudover vil en Uv-pære der er taget i brug, miste hele købsværdien ved ibrugtagning, idet den kemiske reaktion i pæren er startet og den derved vil miste uv-output ved at ligge. De få produkter der ikke er plomberede vil vi vurdere om de er taget i brug ved
returnering.

Desuden gælder følgende:

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på magnail.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende os en mail herom (info@magnail.dk) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Du skal give os tydelig meddelelse om du vil fortryde købet.

Returnering ved fortrydelse:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Kurser

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må kigge på varen, men ikke tage den i egentlig brug (dette gælder også elektrisk udstyr som el-file, lamper osv, de må ikke tændes)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Magnetic Nail Design Danmark
Karetagervej 3
8920 Randers NV

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Se din levering igennem straks efter modtagelsen. Modtager du et skadet produkt, skal du reklamere inden for rimelig tid, for at erstatningsansvar over for Magnail.dk kan gøres gældende.
Reklamation skal ske inden for rimelig tid, hvilket er inden 2 måneder efter man har konstateret fejlen / manglen.

Reklamationsret

Alle elektriske varer er omfattet af 24 måneders reklamationsret ifølge købeloven.
Bemærk, hvis du har foretaget indgreb i varen, ydet hærværk, misbrug eller lignende er dette ikke omfattet af reklamationsretten.

Hvis Magnail.dk er ansvarlig for fejlen, vil vi hurtigst muligt udbedre skaden eller levere et erstatningsprodukt. Er dette ikke muligt kan du pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Returforsendelse ved reklamationer

Inden en vare sendes retur til Magnail.dk, skal vi kontaktes for at vide varen sendes.

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Det anbefales at du sender varen i original emballage, så det kan blive forsvarligt emballeret. Det anbefales at du vedligger din faktura, da det vil lette ekspeditionstiden.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til :

Magnetic Nail Design Danmark
Karetmagervej 3
8920 Randers NV

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Ejendomsforbehold (erhverv / organisationer)

Magnail.dk forbeholder sig ejendomsretten til varen, så længe vi ikke har modtaget betaling for forsendelsens samlede fakturabeløb, dvs. varens pris samt fragt, gebyrer mv.

Ansvarsfraskrivelse:

Der tages forbehold for eventuelle trykfejl og prisændringer.

Magnail.dk er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for magnail.dks kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

Forbehold for Ændringer:
Magnail.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der er gældende for denne hjemmeside. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der forekommer ændringer.

Porto ved køb for under kr. 1000 ex. moms er kr. 55,00

Køber du produkter for over kr. 1000 ex. moms sendes fragtfrit

Køber du for under 100 kr. ex. moms tillægges ekspeditionsgebyr på 50 kr. Ekspeditionsgebyret frafalder ved restordrer.

Afhentning:

Forudbestilte varer kan afhentes i butikken tirsdag 9-16 og torsdag 12-17, men KUN efter aftale. Når man bestiller og gerne vil afhente, sendes en faktura pr mail (netto 8 dage) samt der vedlægges en faktura kopi med bestillingen. Bestillingen kan afhentes den næste afhentningsdag (se ovenfor) i et tidsrum vi aftaler, det er nødvendigt at aftale et tidsrum, da jeg kan være ude af huset.

Betaling for sent

Rykkerproceduren foregår således, at det eksterne bogholderi sender en rykker 7 dage efter en fakturas forfald. Derefter går der 10 dage til rykker to, 10 dage senere, en rykker 3 og slutteligt 10 dage efter bliver sagen så udtaget til inkasso. Når sagen er udtaget til inkasso, modtager jeg som forhandler en bekræftelsesmail, om jeg ønsker at sende sagen til inkasso.  Derfor er det vigtigt at du reagerer hvis du, ikke har modtaget faktura.

Rykkergebyr og renter bliver pålagt iht. renteloven og betales af kunden.