Holland – endnu en tur!

Så er jeg i Holland igen. Hvorfor? For at blive dygtigere og lære flere ting, men frem for alt genopfriske hvordan man lærer fra sig 🙂

Det er sådan at som instruktør for Magnetic, så er det ikke om at være den bedste, dygtigste, den mest vindende eller hvad det kan være. Det er om man kan lære fra sig!!

Som instruktør kan det ikke nytte noget at du kan lave de smukkeste negle eller den vildeste nailart, hvis du ikke kan lære dine elever det. Så hernede er det ligeså meget personlighed og din måde at være på der tæller.

Selvfølgelig er det fedt at kunne de vilde ting, men det er ikke det, der er i højsædet. Og det ELSKER jeg.

Jeg elsker at man lærer at tilpasse sig forskellige elevers indlæringsmetoder, vi lærer ikke alle ens! Nogle lærer ved at lytte, nogle ved at læse og nogle ved at se/gøre, derfor er det så vigtigt at vi forsøger at fremelske den viden hos vores instruktører. Hvis eleven ikke forstår, så er det vigtigt at kunne sætte sig ind i hvordan  han/hun lærer bedst og så, indenfor rammerne, tilpasse undervisningen til ham/hende.

Det gør det fedt at undervise, det gør det også fedt at lære for den sags skyld! Derudover er jeg vild med ideen om at alt er logisk og Magnetic er ikke bange for at tilpasse sig og ændre på tingene.

Hvis man tager fileteknikkerne som et eksempel, så er der på de sidste par år sket rigtig meget. Det betyder ikke de “gamle” teknikker er forkerte eller ikke gør arbejdet korrekt, men bla. ergonomien er kommet i højsædet. Filearbejdet er ofte der, der i sidste ende knækker teknikeren, og det synes jeg er fedt at der løbende revurderes på, så vi hele tiden kan tilbyde den bedste og mest skånsomme fileteknink.

Ligeså med støbearbejde, de ser på hvad der er problemer med og udvikler teknikken løbende. Det er en konstant process, der giver det bedste og hurtigste resultat i sidste ende.

Og til min egen kæphest: HVORFOR? Det er mit yndlingsspørgsmål! Det bedste er at jeg får svar, regulære svar ikke blot “fordi det er sådan” Så når støbeteknikken er anderledes, så får jeg svar på Hvorfor! Når fileteknikken er ændret, får jeg svar på HVORFOR!

Det samme med alt andet, Magnetic er ikke bange for at give viden ud, og heller ikke bange for at problemløse, hvis der opstår “mærkelige” ting, det har jeg adopteret i DK.

Når I ringer/skriver ind til mig, så vil I opleve at jeg stiller en masse spørgsmål, I vil også opleve at der kan komme nogle forskellige forslag til eventuelle løsninger, og i nogle tilfælde kan de løsninger være feks. forkert brug af et produkt (for tyk topcoat giver krakeleringer i gelpolish kan være en forklaring). Det betyder ikke nogle er dumme, ikke forstår osv. det betyder heller ikke at der selvfølgelig KAN være fejl i produkterne, det sker, det kan man ikke komme uden om.

Vi kan alle glemme, jeg kan også sidde i Holland og tænke “nå ja det sagde hun også sidst” osv. Ligesom vi alle kan ændre på en procedure uden at tænke over konsekvensen, så der sker utilsigtede ting, som ikke er produktets skyld. Feks. da vi lancerede Flex & Shine, en genial non-stick topcoat til VORES Gelpolish serie, der skete flere ting: 1. Folk var vant til vores Top & Base, som er med sticky layer og dermed skulle have tykkere lag, fordi man wiper den af. – så hos nogle krakelerede Gelpolish pludselig, det løstes ved tyndere lag. 2. Folk brugte den over andre slags gelpolishes, fordi den jo var genial, men det gav også krakeleringer fordi deres måske var for blød. Og andre “problemer”. Det er ikke fordi Flex & Shine var/er et dårligt produkt, men det er anderledes, så hvert eneste produkt på markedet arbejdes forskelligt med, nogle så lidt at man ikke kender forskellen.

Fælles er det at man skal lære ting at kende, og her er det at den med HVORFOR er fedt. For  det er ikke sjovt at få fortalt  “du gør det forkert” hvis ingen kan komme med forslag til hvad man gør forkert.

Hvis man så oplever at der stadig er problemer, så er der selvfølgelig en risiko for at der kan være sket en fejl i produktet. Det kan være en pensel i flasken, der opfører sig mærkeligt eller andet, og her skal man jo have det byttet. MEN jeg har også oplevet flere gange at folk vil returnere noget (og har gjort) der ikke er fejl ved, og så tænker jeg det er rarere for alle at søge at finde en forklaring på et problem FØR man står med en regning på 2*porto.

Så DERFOR spørges der grundig ind til fremgangsmåde og der gives forskellige løsningsforslag, ikke for at bortforklare eller ikke ville bytte, hvis produktet er reelt fejlbehæftet, men for at hjælpe jer derude 🙂